Raikan Cinta yang Gagal…

(Baca dalam nada jiwang…)

Aku tak pernah menyambut Hari Cinta

Heh… salah tu…

Sebenarnya aku tak pernah menyambut Hari Cinta lagi setelah tahu cerita disebalik sambutannya itu

Dan kini kalau diberi peluang pun aku sudah bertaubat untuk menyambutnya

Mungkin ini sebabnya aku bakal ditinggalkan bakal girlfriend, tunang atau isteri atas alasan tidak romantik!

Hari Kekasih yg pada asalnya sempena meraikan cinta gagal seorang paderi Sepanyol telah disambut serata dunia dengan happeningnya

Gadis-gadis suci tersungkur terpedaya dengan kata dan janji manis yg keluar dari rahang sang buaya

Bunga-bunga mawar sebagai senjata menawan cinta si gadis sengaja dilambungkan harganya oleh persatuan tokey bunga sedunia

Dalam tidak menyambutnya,ada satu perkara yg membuat aku seronok setiap kali datangnya sambutan Hari Cinta Yg Gagal ini

Kerananya ramai Mat Salleh, Negro, Hispanic, Cina, Jawa dan juga Melayu dari serata pelusuk dunia membayar masa aku untuk melukis karikatur mereka dan pasangan mereka

Kata mereka, ianya sebagai hadiah romantis untuk meraikan Cinta Agung mereka sempena sambutan Hari Cinta Gagal Sedunia itu

Hehehe… Sukati kaulah wahai pecinta-pecinta agung!

Cuma soalannya di sini, bersalahkah aku bersubahat dengan mereka menjayakan hari yg tidak sepatutnya disambut ini?

Komen dan Pendapat Anda?

13 thoughts on “Raikan Cinta yang Gagal…

  1. aku pn se2ju gak.utk ape valntne dy d’smbut?dgn megah’y plak 2.sdg’n bln pose yg mulia xnk plak d’smbut..ape istmewa’y vlntn day?kita kan umat islam..jgn t’pngaruh dgn sume 2..kpd kartuns ubi,b’slh @ x sy pn xtau..tp dh i2 pnca rzeki awk,redha je la..

  2. vlntn day ni hnye untuk org2 kfir je..kte umat islam jgn lah smbut..tdak smstinye nk tggu ari vlntn je nk tunjuk kasih sayang..spptutnye ari2 adalah ksih sayang..lgpn banyak lagi ari yang bleh smbut..kpd krtnis ubi tdak la perlu rsau krn i2 smue adalah pnce rzki kamu..jka tdk mlkis apa kamu mau mkan..

  3. hehehe…sambut valentines salah sbb kononnye kafir yg wujudkan ari tu..pastu d kaitkan plak ngan kebetulan2 insiden yg berlaku sama tarikh dgnnya…
    tp terfikirkah kita ttg hari pekerja, hari bumi, hari ibu, hari bapa….rasanya bkn melayu atau islam yg wujudkan hari tu, tp kafir…
    yg peliknye, hari2 yg sy sebut td tu x plak salah utk d sambut ye….xde plak sesape nak selidik kalo2 ade paderi mati time hari2 tersebut…ish..ish….manusiaaaa…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *